STEAM darželyje
STEAM darželyje – tai kitoks požiūris, kitokia ugdymosi aplinka, kitokia ugdymosi sąveika…
STEAM ugdymas
STEAM ugdymas – integralus, į kompleksišką vaiko tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir
problemų sprendimą kreipiantis ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų gebėjimų
ugdymas gamtos pažinimo, technologijų (robotikos), inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM,
angl. science, technology, engineering, arts, maths) kontekste.
„Sniego paslaptys: tyrinėjame ir kuriame“
“Nuo grūdo iki duonos kepalėlio”
Vasario 5 diena – šv. Agotos diena. Šią dieną kepama ir šventinama duona. Tik nedažnas susimąsto ar lengvai ta duonelė atkeliauja ant mūsų stalo ir iš ko ji gaminama. „Ežiukų“, „Voriukų“ ir „Žemuogėlių“ grupių vaikams apie tai papasakojo mokytojos Jolita ir Birutė. Jie sužinojo, kad pašventinta duona pagelbsti kilus gaisrui, saugo nuo ligų, nuo blogos akies, padeda gydyti žaizdas, saugo nuo gyvatės įkandimo. Mortos mamytė Ramunė Laukų Ramunė pakvietė vaikus patyrinėti, paragauti, paliesti t.y. visais receptoriais susipažinti su grūdų įvairove. Vaikai rūšiavo, tyrinėjo ir ragavo grūdus. Skanavo skirtingų rūšių duoną, susipažino su senais lietuvių liaudies papročiais ir tradicijomis. Kiekvienas vaikas turėjo galimybę pasigaminti po duonos kepalėlį, kuriuos Mortos mamytė iškepė. Ragaudami savo iškeptą duonelę, vaikai patyrė daug teigiamų emocijų bei džiaugsmo.
„Nuo svogūno gumbelio iki laiškelio“
„Boružėlių“ ir „Drugelių“ grupių vaikai atrado svogūnų pasaulį per įvairias įtraukiančias veiklas. Užsiėmimai skatino tyrinėti, eksperimentuoti ir pažinti gamtą.
Pirmiausia vaikai susipažino su svogūnais, juos uostė, matavo, lygino dydžius ir rūšiavo pagal spalvas. Ši veikla padėjo lavinti vaikų pojūčius, kūrybiškumą ir gebėjimą analizuoti bei lyginti. Grupėje vaikai patys pasodino svogūnus į vazonėlius, stebėjo jų augimą ir sužinojo, kaip reikia
rūpintis augalais. Stebėdami pokyčius, jie suprato svogūno augimo kelią – nuo svogūnėlio iki žaliuojančio laiško. Veiklą vainikavo „Cibulinės šventė“, surengta darželio žaliojoje zonoje. Jos metu vaikai įtvirtino įgytas žinias dalyvaudami žaidimuose ir aptardami svogūno naudą. Šventės pabaigoje visi kartu lauke pasodino svogūnų ir kad jiems būtų augti smagiau, šiltnamyje pasodino pomidorų ir agurkų. taip puoselėdami ryšį su gamta. Ši veikla ne tik suteikė vaikams naujų žinių ir patirties, bet ir skatino rūpintis aplinka, lavino jų smalsumą ir atsakomybės jausmą.
,,Spalvotų lapų istorija ant mūsų medžių”
Vaikas gamtoje ugdosi visus metus: tyrinėja aplinką, atranda, domisi. Pastebėjus, kad gamtoje žaidžiantys vaikai dažniausiai pasirenka akmenis, šakas, lapus, kankorėžius, giles ir t.t. Pasistengėme sudaryti sąlygas natūralias gamtos priemones naudoti visus metus. Grupėje sudarytos sąlygos, atrinktos saugios ir tinkamos priemonės, numatyta erdvė nuolat vaikams veikti savarankiškai. Pradėjus organizuoti individualią arba grupinę veiklą natūralių priemonių erdvėje, vaikų ugdymosi rezultatai pagerėjo ( susikaupimas veiklai, dėmesio išlaikymas, skaičiavimas, inžinerinis mąstymas, bendravimas).
“Stiklo paslaptys”
“Pelėdžiukų “g ugdytiniai su mokytoja Rimute sausio mėnesį bandė suprasti stiklo paslaptis. Stiklą naudojame kasdien. Atrodo stiklas toks paprastas,bet turi įvairių paslapčių: labai greit dūžta,nes yra trapus,lengvas,permatomas. Nemėgsta temperatūros pokyčių-sudūžta. Įpylus,karšto vandens greit įkaista stiklinė. Panaudojome vieną savybę- skaidrumas. Smagiai piešėme draugo portretą,dekoravome stiklines, tapėme ,liejome dažus…